SP NR 1 W ŁOMŻY

Dzieci programują

 

        Adresatami innowacji są uczniowie z klas: IIIa, IIIb, IIId uczęszczający na świetlicę. Czas realizacji innowacji obejmuje 9 miesięcy od października 2019 do czerwca 2020. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą co najmniej raz w tygodniu w ramach zajęć w świetlicy. Przewidziana tematyka miesięczna:

- październik - wydawanie poleceń na dobry początek  - czyli jak zacząć;                                                                   

- listopad – algorytmy z Pluszowym Misiem – czyli wprowadzamy tworzenie programu - Zadania.pdf

- grudzień – „Bajki, baśnie, bajeczki” – w świątecznym nastroju pomagamy św. Mikołajowi w rozwożeniu prezentów;

- styczeń – w noworocznej pętli;

- luty – zimowa dekompozycja;

- marzec – powitanie wiosny z kodowaniem;

- kwiecień – rusz głową, czyli odrobinę kreatywności;

- maj – a co jeżeli? Czyli wprowadzenie do instrukcji warunkowej;

- czerwiec – wakacyjna przygoda – wejdź do gry!

     Programowanie jest procesem rozwiązywania problemów z różnych dziedzin z zastosowaniem metod wywodzących się z informatyki. Jest myśleniem i wnioskowaniem o rozwiązywaniu problemów. Wspomaga między  innymi kształcenie logicznego myślenia, sprzyja dobrej organizacji pracy, buduje kompetencje potrzebne do pracy zespołowej.

     Zajęcia z programowania są ważnym ogniwem w procesie edukacji. Programowanie staje się dziś ważnym trendem na wszystkich poziomach kształcenia. Dzięki wdrożeniu innowacji dzieci nabędą takie umiejętności jak:

- myślenie strategiczne,

- rozwiązywania sytuacji problemowych,

- analityczne i logiczne myślenie,

- precyzyjne prezentowanie myśli i pomysłów,

- dobra organizacja pracy,

- kompetencje potrzebne do pracy zespołowej  i efektywnej realizacji projektów.

      Ćwiczenia wdrażające do wykonywania czynności programowania uczą odczytywania symboli oraz myślenia symbolicznego.Umiejętności nabyte podczas programowania będą przydatne na zajęciach z innych przedmiotów, jak i później w różnych zawodach, niekoniecznie informatycznych.

      Przykład planszy z zaznaczonym miejscem startu i mety oraz trasą, którą przeszedł pionek (niebieskie patyczki). Poniżej planszy program ułożony ze strzałek bez obrotów, czytamy: „start, w prawo, w prawo, w prawo, w prawo, w prawo, w prawo, do przodu, do przodu, do przodu, do przodu, do przodu, w prawo, stop”.

https://1.bp.blogspot.com/-vgTSEKmEifw/Xe0e8bmeCrI/AAAAAAAABGQ/znylicFndbYajNT6t5oMcAZlQSfNHFhuQCLcBGAsYHQ/s1600/3.14.jpg

      Przykład planszy z zaznaczonym miejscem „startu” i „mety” oraz trasą, którą przeszedł pionek (niebieskie patyczki). Poniżej planszy program ułożony ze strzałek z uwzględnieniem obrotów, czytamy: „start, naprzód, naprzód, naprzód, naprzód, naprzód, naprzód, obrót w lewo, naprzód, naprzód, naprzód, naprzód, naprzód, obrót w prawo, naprzód, stop”.

https://1.bp.blogspot.com/-Nux6rrYnMh8/Xe0e-RiCOTI/AAAAAAAABGU/oSQV9O2TS3wc6zraaIcTuGT4T1ApLzHbQCLcBGAsYHQ/s1600/3.15.jpg

Innowacja:

- rozwija kreatywność uczniów (tworzenie indywidualnych programów) i moją własną (sprawienie, aby programowanie nie było nudne),

- wymaga ode mnie umiejętności dostosowania  do zmieniającego się zespołu/uczniów,

- łączy i uczy współpracy uczniów z różnych klas,

- wspiera pracę wychowawczą (współpraca, szacunek, cierpliwość, empatia),

- wspiera pracę dydaktyczną (wprowadzanie nowych pojęć związanych z tworzeniem programów),

- odnosi się do kierunków polityki oświatowej państwa na rok 2019/2020 (wychowanie do wartości, rozwijanie kompetencji matematycznych, rozwijanie kreatywności).

 

        

        

PAŹDZIERNIK 2019 r. Dzieci programują - ogólnopolski projekt

Uczniowie z klasy III a,b,d uczęszczający do świetlicy - gr. nr 2 uczestniczą w innowacji pedagogicznej. Pierwsze zadania dotyczą wprowadzenia do wydawania poleceń.

    

           

     

Aktualności

Kontakt

  • Szkoła Podstawowa Nr 1 w Łomży
    ul. Reymonta 9, 18-400 Łomża
  • 086 218 79 85

Galeria