•  

        enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened  

        Logorytmika

        Głównym celem ćwiczeń logorytmicznych jest zwrócenie uwagi dzieci na zjawiska wspólne dla muzyki i mowy, a więc na rytm, tempo, wysokość dźwięku, melodię, głośność. Dzięki temu rozwijane są umiejętności koncentracji uwagi, stymulowanie do sprawniejszego myślenia, a także kształcenie takich cech  charakteru, jak zdyscyplinowanie i umiejętność współdziałania w grupie.
        W aktywizacji procesów mowy znaczącą rolę odgrywają ćwiczenia oddechowe, słuchowe, a także wspomagające mięśnie narządów mowy. Zabawy muzyczno-ruchowe wpływają pośrednio na usprawnianie narządów mownych.
             
        Wspólnie przeniesiemy się do świata jesiennych dźwięków, będziemy śpiewać i tańczyć, odwiedzimy wyspę piratów oraz podejrzymy panią wiosnę budzącą przyrodę do życia, ale to tylko część naszych wesołych logorytmicznych tematów!
         
        W grupach świetlicowych 4 i 5 odbyły się zajęcia z logorytmiki. Uczniowie wraz z jeżem i wiewiórką spacerowały po lesie reagując na różne sygnały słowne i dźwiękowe. Dzieci ćwiczyły koncentrację uwagi, kształciły umiejętność współdziałania w grupie. Łączyły ruchy ciała ćwicząc wymowę podczas słuchania muzyki.
         
             
           
            
         
        Ruch i muzyka, czyli logorytmika!
         
         
        Grupa 0A wyruszyła w tajemniczy świat leśnych zwierząt na zajęciach z logorytmiki, wspólnie z prowadzącą uczniowie szukali źródła różnych dźwięków, by w końcu ruch zamienić w taniec.
         

        enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened  

        Językiem angielskim władam – rozumiem i odpowiadam

        Ogólne założenia innowacji „Językiem angielskim władam – rozumiem i odpowiadam”.

             Innowacja przeznaczona była do realizacji w Szkole Podstawowej Nr 1 w Łomży w klasie 2d. Była realizowana od lutego 2020 do czerwca 2020 na lekcjach języka angielskiego, gdzie głównym celem było położenie nacisku na swobodną komunikację na poziomie podstawowym – rozumienie oraz reagowanie, wypowiadanie się pełnymi zdaniami na miarę możliwości ucznia klasy drugiej  oraz osłuchanie się z rytmem i fonetyką języka angielskiego.

            Innowacyjność polegała na stwarzaniu naturalnych warunków do używania języka obcego. Uczniowie brali udział w różnych formach „spotkań” z językiem angielskim, takich jak: partycypowanie w zajęciach z native speakerem, uczestnictwo w lekcji języka angielskiego w szkole językowej oraz w wieczorze filmowo-bajkowym w oryginalnej wersji językowej, pisanie życzeń i kartek okolicznościowych w języku angielskim, udział w „Festynie Zdrowia” polegający na prezentacji wierszyków oraz piosenek na temat warzyw  i owoców w języku angielskim, utrwalanie słownictwa i gramatyki poprzez samodzielne wykonywanie gier planszowych oraz grę w ogólno dostępne w Internecie gry interaktywne.

        Ogólne cele innowacji:

        - promowanie języka angielskiego wśród uczniów

        - zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego

        - uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka angielskiego

        - rozwijanie umiejętności językowych ze szczególnym uwzględnieniem przełamania bariery przed komunikacją w języku obcym

        - poszerzenie słownictwa w języku angielskim

        - opanowanie podstawowych struktur gramatycznych w celu prawidłowego wypowiadania się

        - zapoznanie z interaktywnymi grami językowymi dostępnymi w Internecie

        - rozwijanie otwartości wobec kultur innych narodowości

        - wzmocnienie u uczniów poczucia własnej wartości i wiary we własne możliwo

         
        MARZEC/KWIECIEŃ

         

        W marcu oraz kwietniu uczniowie klasy 2 d nadal realizowali innowację pedagogiczną „Językiem angielskim władam – rozumiem i odpowiadam” w ramach pracy zdalnej. Drugoklasiści dzielnie pracowali w domu wykonując powierzone im zadania. Przygotowali plakaty na których narysowali swoje ulubione zabawki czy też sprzęt sportowy. Wykonane ilustracje podpisali zdaniami mówiącymi o posiadaniu danych rzeczy. Natomiast w kwietniu myśląc już o Wielkanocy uczniowie wykonali kolorowe karty świąteczne, które oczywiście wypisane były życzeniami w języku angielskim. Przygotowanie się do zrobienia oraz wypisania pocztówek świątecznych pozwoliło uczniom jeszcze bardziej zgłębić temat związany z kulturą oraz zwyczajami krajów anglojęzycznych dotyczącymi Wielkanocy. A poniżej zaprezentowane są efekty ich pracy.
         
             
             
         
         
        LUTY
         

        W lutym uczniowie klasy II d w ramach innowacji pedagogicznej "Językiem angielskim władam - rozumiem i odpowiadam"  samodzielnie wykonali edukacyjne gry planszowe. Dzieci opracowały słownictwo związane z zabawkami oraz najistotniejszymi zwrotami związanymi z robieniem zakupów. Następnie drugoklasiści przelali swoje pomysły na arkusze papieru przygotowując kolorowe i różnorodne gry służące do nauki oraz utrwalenia słówek i wyrażeń odnoszących się do omawianego materiału. W lutym uczniowie zapoznali się również z interaktywnymi grami językowymi dostępnymi w Internecie. Tym razem dzieci poszerzały słownictwo dotyczące wyposażenia domu. Wśród uczniów wyzwolił się radosny duch rywalizacji. Uczniowie chętnie uczestniczyli w grach zaproponowanych przez nauczyciela. Uśmiechom i pozytywnym emocjom nie było końca.

                   

             

         

        enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened   enlightened

        Dzieci programują

                Adresatami innowacji byli uczniowie z klas: IIIa, IIIb, IIId uczęszczający na świetlicę. Czas realizacji innowacji obejmował 9 miesięcy od października 2019 do czerwca 2020. Zajęcia innowacyjne odbywały się co najmniej raz w tygodniu w ramach zajęć w świetlicy. Przewidziana tematyka miesięczna:

        - październik - wydawanie poleceń na dobry początek  - czyli jak zacząć;                                                                   

        - listopad – algorytmy z Pluszowym Misiem – czyli wprowadzamy tworzenie programu - Zadania.pdf

        - grudzień – „Bajki, baśnie, bajeczki” – w świątecznym nastroju pomagamy św. Mikołajowi w rozwożeniu prezentów;

        - styczeń – w noworocznej pętli;

        - luty – zimowa dekompozycja;

        - marzec – powitanie wiosny z kodowaniem;

        - kwiecień – rusz głową, czyli odrobinę kreatywności;

        - maj – a co jeżeli? Czyli wprowadzenie do instrukcji warunkowej;

        - czerwiec – wakacyjna przygoda – wejdź do gry!

             Programowanie jest procesem rozwiązywania problemów z różnych dziedzin z zastosowaniem metod wywodzących się z informatyki. Jest myśleniem i wnioskowaniem o rozwiązywaniu problemów. Wspomaga między  innymi kształcenie logicznego myślenia, sprzyja dobrej organizacji pracy, buduje kompetencje potrzebne do pracy zespołowej.

             Zajęcia z programowania są ważnym ogniwem w procesie edukacji. Programowanie staje się dziś ważnym trendem na wszystkich poziomach kształcenia. Dzięki wdrożeniu innowacji dzieci nabędą takie umiejętności jak:

        - myślenie strategiczne,

        - rozwiązywania sytuacji problemowych,

        - analityczne i logiczne myślenie,

        - precyzyjne prezentowanie myśli i pomysłów,

        - dobra organizacja pracy,

        - kompetencje potrzebne do pracy zespołowej  i efektywnej realizacji projektów.

              Ćwiczenia wdrażające do wykonywania czynności programowania uczą odczytywania symboli oraz myślenia symbolicznego.Umiejętności nabyte podczas programowania będą przydatne na zajęciach z innych przedmiotów, jak i później w różnych zawodach, niekoniecznie informatycznych.

              Przykład planszy z zaznaczonym miejscem startu i mety oraz trasą, którą przeszedł pionek (niebieskie patyczki). Poniżej planszy program ułożony ze strzałek bez obrotów, czytamy: „start, w prawo, w prawo, w prawo, w prawo, w prawo, w prawo, do przodu, do przodu, do przodu, do przodu, do przodu, w prawo, stop”.

        https://1.bp.blogspot.com/-vgTSEKmEifw/Xe0e8bmeCrI/AAAAAAAABGQ/znylicFndbYajNT6t5oMcAZlQSfNHFhuQCLcBGAsYHQ/s1600/3.14.jpg

              Przykład planszy z zaznaczonym miejscem „startu” i „mety” oraz trasą, którą przeszedł pionek (niebieskie patyczki). Poniżej planszy program ułożony ze strzałek z uwzględnieniem obrotów, czytamy: „start, naprzód, naprzód, naprzód, naprzód, naprzód, naprzód, obrót w lewo, naprzód, naprzód, naprzód, naprzód, naprzód, obrót w prawo, naprzód, stop”.

        https://1.bp.blogspot.com/-Nux6rrYnMh8/Xe0e-RiCOTI/AAAAAAAABGU/oSQV9O2TS3wc6zraaIcTuGT4T1ApLzHbQCLcBGAsYHQ/s1600/3.15.jpg

        Innowacja:

        - rozwija kreatywność uczniów (tworzenie indywidualnych programów) i moją własną (sprawienie, aby programowanie nie było nudne),

        - wymaga ode mnie umiejętności dostosowania  do zmieniającego się zespołu/uczniów,

        - łączy i uczy współpracy uczniów z różnych klas,

        - wspiera pracę wychowawczą (współpraca, szacunek, cierpliwość, empatia),

        - wspiera pracę dydaktyczną (wprowadzanie nowych pojęć związanych z tworzeniem programów),

        - odnosi się do kierunków polityki oświatowej państwa na rok 2019/2020 (wychowanie do wartości, rozwijanie kompetencji matematycznych, rozwijanie kreatywności).

         

                

                

        PAŹDZIERNIK 2019 r. Dzieci programują - ogólnopolski projekt

        Uczniowie z klasy III a,b,d uczęszczający do świetlicy - gr. nr 2 uczestniczą w innowacji pedagogicznej. Pierwsze zadania dotyczą wprowadzenia do wydawania poleceń.